Just a project...
Tworzenie gry internetowej to proces skomplikowany, a wszystko co zostanie zrobione winno być przemyślane i logicznie podzielone na etapy. Sam zaś program należy podzielić logicznie na moduły główne jeszcze w fazie projektowej, aby uniknąć późniejszego chaosu.
Jako że mam tą wygodę w obecnej sytuacji że jestem tu sam, mogę spokojnie pewne z tych czynności wykonywać równolegle z pisaniem, ale nie wszystkie.
Tak więc należy postawić sobie jasno cel do osiągnięcia i dążyć do niego aby nie zagubić się w mnogości postawionych sobie problemów.
Wersjonowanie:
będę przeprowadzał wersjonowanie oparte na następujących zasadach:
-każda kolejna grywalna wersja gry będzie oznaczona poprzez liczbę znajdującą się na początku numeru identyfikacji wersji
-każda kolejny ETAP tworzenia gry oznaczony będzie poprzez liczbę dwucyfrową znajdującą się po pierwszej kropce w numerze identyfikacji wersji
-każda kolejna wersja gry będzie oznaczona kolejnym numerem znajdującym się w numerze identyfikacji wersji
PRZYKŁAD:
0.01.0 - pierwsza wersja etapu pierwszego prototypu
Wersjonowanie(postęp):
oprócz tego na stronie dodatkowo przedstawiony będzie postęp w realizacji każdego etapu i grywalnej wersji w następujący sposób:
-oszacowany postęp zapisany będzie w nawiasach kwadratowych
-pierwsza liczba oznaczać będzie postęp w tworzeniu grywalnej wersji w %
-liczba po przecinku oznaczać będzie postęp w tworzeniu etapu w %
PRZYKŁAD:
0.01.0[0,0] - czyli postęp zerowy
Prototypowanie:
Na koniec każdego etapu należy założyć etap kontrolny. Etap kontrolny ma na celu sprawdzenie oczekiwań użytkownika i poprawienie rzeczy które mu nie odpowiadają. Etap ten również będzie wersjonowany w następujący sposób:
-kolejne wersje etapu kontrolnego zapisujemy numerem wersji kontrolnej i literką e.
-postęp w nawiasie kwadratowym opisuje jedynie postęp w tworzeniu grywalnej wersji. postęp etapu kontrolnego nie jest szacowany.
PRZYKŁAD:
0.01.0e [7] - wersja pierwsza etapu kontrolnego pierwszego. Postęp w tworzeniu 1.0.0 - 7%
Prototypowanie odbywać się będzie regularnie po zakończeniu danego etapu. Rodzaj udostępnienie materiałów będzie zależał od rodzaju prowadzonych prac.
Założenia techniczne:
-gra powinna zajmować niewiele pamięci fizycznej oraz RAM powinna mieć niewielkie wymagania
-program musi działać w środowiskach windows, linux przy użyciu różnych bibliotek graficznych.
-gra musi być elastyczna, program plastyczny przygotowany na liczne zmiany
To tyle jeżeli chodzi o wstępne założenia. Temat przyklejam i myślę że jeszcze go rozwinę.
Kawior [GSoft team]
Offline